O čtvrté generaci...
Objevila se poprvé v roce 1997 a už o rok později se stala nejprodávanějším vozem ve své třídě. Vyrobilo se jí 4,3 miliony kusů. Oproti svému předchůdci opět povyrostla. Vnější design byl upraven ale pořád navazoval na předchozí generaci. Kompletně zmodernizován byl ale interiér. ABS, airbagy i posilovač řízení se objevily už v základní výbavě. Podvozkovou platformu vůz sdílel s koncernovými sourozenci Škoda Octavia, Audi A3, Audi TT, Volkswagen New Beetle, Seat Léon a Seat Toledo II. Nejslabším motorem byl moderní 16ti ventilový motor o objemu 1,4 litru a výkonu 55kW. Pak 1,6/74 kW, dále 1,8 s pětiventilovou technikou o výkonu 92 kW a stejný motor s turbem - 110kW a 2,3 V5/110kW. Z přímovstřikových dieselů byly vyráběny 3: 1,9 SDI (bez turba) - 50kW, 1,9 TDI/66 a 1,9TDI/81 kW. Všechny verze kromě 1,9 SDI a 1,8 turbo bylo možno vybavit 4-stupňovou automatickou převodovkou. Opět se objevila verze Syncro s pohonem 4x4. Combi neslo označení Golf Variant a vyrábělo se od roku 1999 do roku 2006. Sedan nesl název Bora (v Americe opět Jetta). Výroby se dočkal i model Bora Variant. Konkurenty čtvrté generace jsou například vozy Opel Astra G nebo Ford Focus. Rozměry Rozvor – 2512 mm, 2517 mm (verze R32) Délka – 4148 mm (do roku 2002), 4188 mm, 4176 mm (verze R32) Šířka – 1735 mm Výška – 1440 mm, 1425 mm (verze R32), 1445 mm (model City Golf)
Motory Zážehové 1,4L 55 kW 1,6L 74 kW 1,6L 77 kW 16V 1,8L 110 kW Turbo 1,8L 134 kW Turbo 2,0L 85 kW 2,3L 110 kW VR5 2,3L 125 kW VR5 2,8L 130 kW VR6 2,8L 150 kW VR6
Vznětové 1,9L 50 kW SDI 1,9L 66 kW TDI 1,9L 75 kW TDI 1,9L 81 kW TDI 1,9L 85 kW TDI 1,9L 96 kW TDI 1,9L 110 kW TDI